Monday, September 19, 2011

Singurătatea premierului


Prim-ministrul moldovean, Vladimir Filat, a declarat recent că, de când a fost investit în funcția de premier, pentru el, timpul trece mai greu.

Declarația a fost făcută în cadrul emisiunii “Moldova în direct”, de la Moldova 1, emisiune în care a participat într-o apăsătoare singurătate doar liderul PLDM, partid care reprezintă doar una dintre componentele Alianței pentru Integrare Europeană.

Accentuez, nu vreun scriitor celebru sau vreo stea a lumii mondene, nu vreun interpret sau o primadonă, ci însuși primul ministru al Moldovei într-o emisiune transmisă la postul public de televiziune, afirmă nonșalant că vremea petrecută la cârma țării Moldovei, i se pare o veșnicie. Ba mai mult, într-o stare de grație, de parcă asupra lui s-a pogorât para de foc a Duhului Sfânt, Filat a declarat că, acolo sus, se simte singur.

“Tot ce am făcut a fost sincer, spune primul ministru privind direct în ochii triști și flămânzi ai moldovenilor, situațiile prin care am trecut mă fac să cred că s-a scurs o veșnicie și nu doi ani, spune primul ministru gândind la cupa de șampanie de Cricova servită după emisiune.
Sau poate la steak-ul de porc.

Să declari la postul public de televiziune că timpul s-a oprit în loc, nu înseamnă altceva decât o recunoaștere a faptului că în funcția în care se află premierul s-a obișnuit doar să comande, să țipe și să acuze fără a fi deranjat de acest dolce far niente, în care se află. Căci timpul se oprește apare doar atunci când nu faci nimic.

Filat a adăugat că se simte singur. Mă simt singur, spune primul ministru privind în ochii celor care nu știu cu ce bani să își plătească datoriile pentru căldură. Mă simt singur, spune el privind la bătrâna care nu știe dacă mâine își va putea cumpăra sau nu medicamente. Mă simt singur, spune privind în ochii celorlalți colegi de alianță. Mă simt singur, spune în timp ce ambele sale mâini, strâng până la durere fotoliul puterii.

În cadrul emisiunii premierul nu a scăpat momentul pentru a arunca o piatră în grădina partenerilor săi de alianță și a subliniat faptul că alianța nu este chiar o alianță. “Avem o alianță dintr-un partid și o altă parte, a spus Filat. Și pentru ca tot poporul moldav să-l jelească a adăugat că într-o coaliție nu se pune totul pe cârca unuia. Eu am nevoie de sprijin. Critica este lucrul opoziției”, a menționat prim-ministrul. Și al jurnaliștilor domnule Filat. Și al jurnaliștilor…


PS

Multumesc si pe aceasta cale fotografiilor facute de Sorin Onisor un excelent poet al imaginilor. Fotografia-i apartine.

No comments:

Post a Comment